f CONTABILITATE ARGES: Acte infiintare firma

Acte infiintare firma

Acte necesare pentru infiintarea unei societati comerciale :
Infiintare Registrul Majorare Modificare Firma Firme Infiintari SRL Societati Comerciale SRL Codul Fiscal Cesiune Registrul Comertului Majorare Act Acte Schimbare Capital Social Aditional Microintreprindere Infiintarea unei Societati Consultanta necesare Constituire societate Nomenclatorul Caen Sediu Social Juridica
  • Actele de identitate ale viitorilor asociati in original plus o copie ;
  • O copie dupa actul de proprietate si o copie dupa actul de identitate al celui care pune la dispozitie imobilul in vederea stabilirii sediului social al societatii ;
  • Se alege forma juridica de societate (SRL, SA etc.), dupa care se trece la urmatorii pasi:
  • Alegerea denumirii societatii: se aleg cel putin 3 denumiri, in ordinea preferintelor ;
  • Alegerea obiectului de activitate al firmei, potrivit clasificarii Codului CAEN; stabilirea obiectului principal de activitate si a obiectelor secundare de activitate ;
  • Alegerea sediului social ;
  • Capitalului social al firmei - ce suma si alegerea bancii la care se doreste deschiderea contului. Capitalul social minim este de 200 lei pentru SRL;
  • Stabilirea administratorului societatii;
  • Stabilirea bazei de impozitare si la ce interval sa se faca plata impozitului;
  • Se opteaza ca firma sa fie platitoare de TVA sau nu si la ce interval sa se faca plata TVA-ului.
Dupa stabilirea acestor aspecte se trece la pasii urmatori:
  • Rezervarea denumirii societatii ;
  • Intocmirea actului constitutiv ;
  • Declaratii ale asociatilor privind faptul ca nu au antecedente penale si ca indeplinesc conditiile prevazute de lege pentru a fi asociati si administratori ;
  • Incheierea contractului de comodat sau de inchiriere, indiferent daca spatiul unde se desfasoara activitatea este proprietate sau nu ;
  • Cazierele fiscale ale viitorilor asociati se elibereaza de Registrul Comertului;
  • Deschiderea contului la banca si depunerea capitalului social (de catre un administrator, asociati sau un imputernicit al acestora ) ;
  • Depunere specimen semnatura la Registrul Comertului sau la notarul public ;
  • Dupa finalizarea acestor acte, se completeaza documentele necesare pentru depunerea dosarului la Registrul Comertului :
  • Cerere inregistrare societate ;
  • Declaratie pe propria raspundere pentru desfasurarea unei activitati sau fara activitate : model 1 sau 2 ;
  • Dupa finalizarea intregii documentatii se depune dosarul la Biroul Unic din cadrul Oficiului Registrului Comertului. In termen de aproximativ 4 de zile vor iesi actele de infiintare ale societatii, adica: rezolutia directorului de la Registrul Comertului de autorizare a functionarii societatii, certificatul de inregistrare, certificatul sau certificatele constatatoare care tin loc de autorizatii (in cazul in care nu se desfasoara o activitate care sa aiba un impact semnificativ asupra mediului).
  • Incepand din acest moment firma poate functiona legal.